RAMOWY PLAN DNIA W GRUPIE MALUSZKÓW
6.30-8.00
Schodzenie się dzieci. Wspieranie rozwoju dziecka przez zabawy i ćwiczenia prowadzone pod kierunkiem nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi. Zabawy swobodne, spontaniczne, zabawy muzyczno- ruchowe. Czytanie bajek, układanie puzzli.
8.00-8.20
Porządkowanie sali, poranne ćwiczenia gimnastyczne, zabawy z przeliczaniem, ćwiczenia z kalendarzem, „oknem pogody”.
8.20-8.30
Przygotowanie do śniadania. Rozwijanie umiejętności samoobsługowych,wdrażanie zasad higieny, kulturalnego zachowania i estetyki. Przejście na śniadanie.
8.30-9.00
Śniadanie – zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie porządku wokół siebie, prawidłowej postawy. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania.
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą wg Rozkładu Materiału, zgodnie z realizacją Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego. Kształtowanie właściwej postawy społecznej w czasie zajęć i zabaw, stwarzanie sytuacji sprzyjających podejmowaniu inicjatywy przez dzieci. Zabawy integrujące grupę. Działania plastyczno – konstrukcyjne. Ćwiczenia ogólnorozwojowe doskonalące percepcję słuchową i wzrokową oraz grafomotorykę. Zajęcia umuzykalniające, sprawnościowe i dodatkowe.
9.00-9.30
Zabawy dowolne według potrzeb dzieci.
9.30-10.30
Dodatkowe zajęcia edukacyjne (j. angielski, religia)
10.30-10.45
Organizacja zajęć na świeżym powietrzu – gry, zabawy ruchowe, zajęcia przyrodnicze, wycieczki i spacery, zabawy tropiące.
10.45-11.45
11.45-12.10
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne. Przejściena obiad.
12.10-12.30
Obiad – kształtowanie umiejętności kulturalnego spożywania posiłków.
12.30-13.00
Zajęcia wyciszające i usprawniające motorykę małą dzieci. Lepienie masami plastycznymi, wycinanie, zabawa piaskiem kinetycznym itp.
13.00-14.00
Odpoczynek. Relaksacja, leżakowaniepołączone ze słuchaniem muzyki klasycznej, relaksacyjnej.
Podwieczorek. Czynności higieniczne, wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłku.
14.00-14.30
Zajęcia o charakterze wyrównawczym, korekcyjnym, stymulującym. Obserwacja i diagnoza pedagogiczna.
14.30-15.00
Wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka poprzez dostarczanie różnorodnychbodźcówpodnoszących jego kompetencje i umiejętności. Zabawy i zajęcia ruchowo-rytmiczne – rozwijanie poczucia rytmu, pamięci i słuchu muzycznego. Zabawy dowolne w kącikachzainteresowań, gry i zabawy zbiorowe w małychzespołach lub indywidualne. Czytanie bajek.
15.00-16.00
* Poszczególne godziny ramowego rozkładu dnia mogą ulec zmianie w zależności od potrzeb i sytuacji.