Laboratoria przyszłości – marzec

Za nami marzec, nasi uczniowie rozwijają swoje kompetencje i bardzo chętnie korzystają z nowych technologii. Pozyskane wyposażenie pracowni świetnie nam do tego służy.

Klasa piąta na lekcji techniki wykorzystywała odpowiednie narzędzia podczas pracy nad projektem „POMPOLINEK”. Jesteśmy na etapie obróbki metali i tworzyw sztucznych. Ukończyliśmy prace nad kostką dziewiarską i zaczęliśmy wykonywać haczyk – odpowiednik popularnego szydełka. Jest to narzędzie potrzebne nam do prac dziewiarskich. W ten sposób kształcimy naszą dokładność w czytaniu rysunku technicznego i precyzję podczas wykonywania czynności technologicznych.

W marcu uczniowie klasy 5  rozbudowywali także robota VEX IQ. Mocowali pazury i konstruowali ramię. Wykonane zadania sprawiały im dużo satysfakcji i zabawy. Współpracując ze sobą dzielili się swoimi zdolnościami, pomysłami. Uczyli się słuchać nawzajem, rozmawiać i podejmować wspólne decyzje.

Klasa szósta na zajęciach zapoznawała się z zasadą działania mikrokontrolera At Mega 2560 wersja A1, która zawiera wiele elementów sterowalnych peryferyjnych. Uczniowie mogli sprawdzić doprowadzone do obwodów napięcia przy pomocy wbudowanego woltomierza cyfrowego. Ułatwia to zrozumienie przez uczniów zasad działania czujników analogowych jak i potencjometru. Zajęcia z mikrokontrolerem przybliżają uczniom pojęcia związane z elektroniką, robotyką i mechatroniką.

W klasie VIII a i VIII b wykonywane były doświadczenia przygotowywane z pomocą nauczyciela z chemii organicznej. Uczniowie wykrywali białka i skrobię za pomocą odczynników. Umiejętność przeprowadzania doświadczeń to dla nas wielka sprawa.

Koordynator Laboratoriów Przyszłości

Możliwość komentowania została wyłączona.
Skip to content