Minął luty, nadal kontynuujemy działania związane z projektem „Laboratoria Przyszłości”. Praca z zestawami z elektrotechniki sprawia, że umiemy już wykazać istnienie pola magnetycznego w zwojnicy i przewodniku liniowym. Uczniowie sami chętnie eksperymentują i badają pole magnetyczne, mierzą wartości nominalne za pomocą mierników – zarówno uniwersalnego jak i woltomierza i amperomierza.

W następnych tygodniach rozpoczęliśmy poznawanie mikrokontrolera. Poznawaliśmy to czym jest mikrokontroler i rozpoczynamy poznawanie programu ARDUINO, który pozwala zaprogramować i sterować mikrokontrolerem.


Na zajęciach robotyki uczniowie pracowali z zestawem edukacyjnym VEX IQ. Na podstawie instrukcji budowali robota ze standardowym dwusilnikowym układem napędowym, który może poruszać się do przodu, do tyłu i skręcać. Robot jest przeznaczony do nauki programowania. VEX IQ umożliwia naukę robotyki w grupie uczniów stawiając zarówno na współpracę jak i rywalizację. Zajęcia inspirują uczniów, rozwijają kreatywność i pomysłowość. Widać wielkie zaangażowanie uczniów.


Koordynator Laboratoriów Przyszłości