W styczniu realizowaliśmy nasz projekt przez dwa tygodnie nauki a pozostałe dwa tygodnie uczniowie odpoczywali na feriach. W klasie szóstej zajmowaliśmy się elektrycznością i magnetyzmem wykorzystując zestawy do elektrotechniki. Dokończyliśmy budowę elektroskopu i sprawdziliśmy jego działanie. Następnie zajęliśmy się poznawaniem i badaniem pola magnetycznego wokół przewodnika z prądem elektrycznym. W naszych zestawach mamy wszystkie podzespoły, które nam to umożliwiają. Przewodnik kołowy (zwojnica) z prądem i igła magnetyczna pokazały nam istnienie pola magnetycznego wokół przewodnika, w którym płynie prąd elektryczny i jego wpływ na położenie igły magnetycznej. Potrafimy to i pokazać i wytłumaczyć. W dalszej części zajęć z magnetyzmu będziemy zajmować się budowaniem elektromagnesów.


Klasa czwarta nadal rozwija swoje umiejętności budowania i kodowania robotów i łazików. Podczas zajęć z robotyki i informatyki wykorzystujemy pozyskane zestawy, budzi to wielkie emocje, a kreatywność uczniów jest imponująca. Umiejętność współpracy w grupie ma rzeczywiście wielkie znaczenie, zwłaszcza przy budowie i wykonywaniu poszczególnych planowanych zadań.
Zajęcia chemiczne z wykorzystaniem „Empiriusza” w klasie ósmej przenoszą nas do wirtualnego laboratorium i pokazują badanie własności węglowodorów. Zapoznano się z budową i właściwościami między innymi etynu – węglowodoru nienasyconego.
Na technice w klasie piątej i szóstej pracujemy nad projektami edukacyjnymi wykorzystując zestawy narzędziowe.

Koordynator Laboratoriów Przyszłości